Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2017 14:42 - ЗА БЕЗСМЪРТИЕТО ПАК ОТВАРЯМ ДУМА
Автор: pvdaskalov Категория: История   
Прочетен: 1200 Коментари: 8 Гласове:
12

Последна промяна: 16.10.2021 07:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


                                                        image

Душата като цяло, предполагам, е ефирно тяло, по-леко от колибра. Тя вибрира и безспир лети. Дали отлита към съзвездието „Либра” ѝли зъзне в пръстен край Земята, въобще не знам, щом от Бог не съм избран. Тръгнем ли по нейните следи (Едва ли някомому ще навреди!), навярно ще ни отведе, където в студ потръпват трилиони като нея, още от първичната човешка ера. Това не е химера, а възможна перспектива.

Нейде нашите души отиват! Топлят ли се на кълбо, невидимо за простото око, илѝ са в пръстен като този на Сатурн, нека друг умува. Сигурен съм, че срещу това ефирно тяло непрекъснато е в щурм космически отпадък. Експериментите – да се проникне в него – правени са твърде вяло. Знайно е, че пътят към успеха рядко бива гладък. Чувал съм обаче, има одарени люде – с мъртвите хортуват до припадък.

За Църквата Христова в старо време те били са тежко бреме. Гонеше ги сякаш бяха болни от холера, палеше ги живи, будни умове изгаряше на клада. Не за тях е моята балада, а за колебливата ми вяра, че душата е безсмъртна. Гениалните го потвърждават, насъбрали опита на милиони – кой с палитра, друг с цигулка, трети в стих ще ни усмихва, ще разкрива красотата на Света – ще чуеш мелодични трѐли, ще се слееш с устните на млада булка, а стрелките на тик-така даже ще са спрели.

Ти кажи си – от нега небесна предоволно се опих, не искам да съм алчен, нито нагъл като налче. Явно, вече съм на залез, но звездата ми отново може да изгрее. И като колибра ще изпърхам – едва ли пътя към Отвъдното ще сбъркам. Ще си кажа и ще си повярвам, че отлита ми душата на заслужена почивка, след която нищо няма да си спомня…

Но нима и майчиния гроб ще отминавам равнодушно, ако аз отново стъпя на Земята? Те от тази перспектива става ми задушно – да забравя род, Родина, дойде ли ми ред да се спомина. Да копнея точно за такава въртележка, май е непростима грешка!  Безсмъртието затова отказвам да възпявам чинно… Нека всяко бебче се роди невинно!






Гласувай:
12



1. nalia - Най-хубавото време е по икиндия, Пиер:)
13.12.2017 14:55
Особено сега, когато мръква рано. Хубава поетична проза си написал, да не е в навечерието на твоя празник?
Ако е така: ЧРД в аванс, приятелю!
цитирай
2. pvdaskalov - * 1 *
13.12.2017 15:20
nalia написа:
Най-хубавото време е по икиндия, Пиер:) Особено сега, когато мръква рано. Хубава поетична проза си написал, да не е в навечерието на твоя празник?
Ако е така: ЧРД в аванс, приятелю!

О, Натали, ти бе изпреварена от СМС-а на маестро Ганини, изпратен от Швейцария. Няма да забравя кои са първите трима Кой ли ще е третият? Ще трябва да ви черпя на патерица. Няма да забравя и че преди две-три години не успях да дойда да се запознаем и да си получа твоята книга. Кой знае къде е сега?!
Благодаря ти! Да ти се връща двойно. Или не искаш да живееш 150 години? Обещавам до тогава да те разсмивам чат-пат, всеки път, когато се срещнем в ефира.
Бъди жива и здрава!
П и е р
цитирай
3. xubavka - Втори поздрав в аванс!
13.12.2017 22:13
14 декември е дата, която е съдбоносна и за теб, но и за мен, но това не съм ти го разказвала още! Желая ти да си жив и здрав и да се радваш на пра-пра внуци!
Само аз ли знам, че в този хубав творчески постинг звучи любимият ти клип?
Честит рожден ден!
Таня
цитирай
4. ladylady - Честит празник, PiEr:)) https://youtu.be/5U9gIr5aIyU
13.12.2017 22:20
жив здрав,прав,друже..
радвам се на твоето готино настроение..
Наздраве, да ти пусна и музика,
знам меломан си голям..
весели празници!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Честит Рожден ден, приятелю Пиер!
13.12.2017 22:33
С подслушване разбрах, че има такова събитие! А то е още по- голямо, ако е юбилеен РОЖДЕНИЯТ ДЕН!
Ще трябва, щеш не щеш, да черпиш първите тридесетина!
Иначе, хубав подарък си си направил с поетичната творба!

Да си жив и здрав и все така вдъхновен!
цитирай
6. pvdaskalov - * 3 *
14.12.2017 07:10
xubavka написа:
Втори поздрав в аванс!
14 декември е дата, която е съдбоносна и за теб, но и за мен, но това не съм ти го разказвала още! Желая ти да си жив и здрав и да се радваш на пра-пра внуци!
Само аз ли знам, че в този хубав творчески постинг звучи любимият ти клип?
Честит рожден ден!
Таня

Не, миличка, третият, за който се чудех от кого ще е...
Благодаря ти. Отговарям с почти насълзени очи.Слизайки към коментарите, отново си пуснах любимия ми клип. За мен той е неизчерпаемо съкровище. В края му човек не може да не си спомни за титана Чарли Чаплин... И да изпита копнеж по изминалите времена...
Благодаря ти още веднъж!
П и е р
цитирай
7. pvdaskalov - * 4 *
14.12.2017 07:23
ladylady написа:
Честит празник, PiEr:)) https://youtu/5U9gIr5aIyU
жив здрав, прав, друже...
радвам се на твоето готино настроение..
Наздраве, да ти пусна и музика,
знам меломан си голям..
весели празници!

Благодаря ти, Юлия. В тригон ли сме с теб, че толкова добре се разбираме?
Ако бях роден през Юли, Слънцето щеше вече да е ехехеййй колко високо. В Калофер съм, Зорницата бледнее, а аз мръзна, защото монтираната в чест на ЧРД старинна печка от чугун пуши като едновремешните локомотиви. Въпреки това, чувствам се като шогун.
Благодаря за музикалния поздрав и въобще!
Пи Ер, щом настояваш.
цитирай
8. pvdaskalov - * 5 *
14.12.2017 07:32
leonleonovpom2 написа:
Честит Рожден ден, приятелю Пиер!
С подслушване разбрах, че има такова събитие! А то е още по- голямо, ако е юбилеен РОЖДЕНИЯТ ДЕН!
Ще трябва, щеш не щеш, да черпиш първите тридесетина!
Иначе, хубав подарък си си направил с поетичната творба!
Да си жив и здрав и все така вдъхновен!


Благодаря, Ваньо!
Идеята ти е чудесна, но нямам програма за синтезиране на богата почерпка, а и вие, приятелите, нямате необходимите джаджи от нищото да стане нещо. Засега само Господ го може.
Особено ми е драго, че ме поздравяваш. Ти си първият, макар и бивш, музеен работник, който го стори. Другите още спят, а може и да са ме забравили... Ще видим...
П и е р
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pvdaskalov
Категория: История
Прочетен: 2103047
Постинги: 726
Коментари: 6890
Гласове: 13602
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031