Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2016 20:05 - В ДЕН ЗАДУШНИЦА
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1198 Коментари: 5 Гласове:
6

Последна промяна: 17.06.2016 20:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
„Човек е възвишен, когато се грижи за живите. Човек е много повече от възвишен, когато се грижи за мъртвите.
Човек често се грижи за живите от себичност. Но къде е себичността в грижата на човека за мъртвите? Ще му платят ли мъртвите, или ще му благодарят?
Някои животни погребват своите мъртви; и предавайки ги на гроба, ги предават на забрава. Но когато живият човек погребе мъртвия, той заедно с него погребва и една част от себе си; и се връща у дома, носейки в душата си част от погребания мъртвец. Това е най-ясно, до болка ясно, когато сродник погребва сродника, и приятел приятеля.
Прегърбената майка ходи на гробовете на своите деца, за да ги възкреси в своята душа, да ги окъпе със своите сълзи, да ги помилва със своите мисли. Майчината любов спасява мъртвите деца от изчезване и унищожение в този свят, поне за известно време.
Колкото и големи да са любовта и скръбта на една майка, на нея винаги й остават сълзи; и когато сама слезе в гроба, тя отнася със себе си останалите сълзи.

О, самотен и сиротен човече! Не казвай: кой ще жали за мен, когато умра? Кой ще ме оплаче мъртъв? Ето, Господ Христос те е пожалил и те е оплакал и жив, и мъртъв по-сърдечно, отколкото би направила това майката.
Като дошъл на земята, Господ посетил хората два пъти. Първо онези, които живеят в телесни гробове, и второ, онези, които живеят в гробове от земя. Той умрял, за да посети Своите мъртви деца.
Колко благородна е грижата за мъртвите! Грижейки се за нас в тази долина на мъртвите, Божиите ангели се грижат така, както Бог се грижи. Грижейки се за мъртвите, и ние се грижим, както Бог се грижи, и с това ставаме Божии приятели и сътрудници.”/из Евангелието за жените мироносици
• СВ. НИКОЛАЙ ВЕЛИМИРОВИЧ/

image


image

image






Гласувай:
6



1. stela50 - В навечерието на Задушница
17.06.2016 21:17
почти винаги имам усещане, че нещо ме докосва по особен начин -
натъжава ме и успокоява едновременно, понякога ме връща към стари,
почти забравени неприятни моменти и в същото време ми дава сили
да преодолея това състояние... спомените натежават...
сърдя се на себе си, че съм успяла да простя, но не съм забравила...
днес не ми беше ден, както казват хората...
не е случайно, че спрях при теб и прочетох.
Благодаря, Иво.
цитирай
2. ivoki - БЛАГОДАРЯ ТИ ТАНЧЕ !!!
17.06.2016 21:30
stela50 написа:
почти винаги имам усещане, че нещо ме докосва по особен начин -
натъжава ме и успокоява едновременно, понякога ме връща към стари,
почти забравени неприятни моменти и в същото време ми дава сили
да преодолея това състояние... спомените натежават...
сърдя се на себе си, че съм успяла да простя, но не съм забравила...
днес не ми беше ден, както казват хората...
не е случайно, че спрях при теб и прочетох.
Благодаря, Иво.

цитирай
3. ivoki - Молитвата за починалите е голямо ...
17.06.2016 23:32
Молитвата за починалите е голямо благодеяние за тях

Свети праведни Йоан Кронщадски

Когато се молиш за упокоение на душата на някой починал, принуди себе си да се помолиш за него с цялата си душа, като помниш, че това е твое съществено задължение, а не само на свещеника и на църковния служител. Представи си колко е необходимо починалият да има покой и как той се нуждае от молитвите на живите за него, бидейки член на едното тяло на Църквата – как бесовете спорят за душата му с ангелите и как трепери тя, като не знае каква ще бъде участта й във вечността. Много означава пред Владиката молитвата на вярата и любовта за починалия. Представи си още колко необходим е за тебе покоят, когато те свържат веригите на грехопаденията, и как ти усърдно, с искреност, с жар и сила се молиш тогава на Господа и на Пречистата Богородица, и как се радваш и тържествуваш, когато след усърдна молитва получиш избавление от греховете и душевен покой. Приложи това и към душата на починалия: и неговата душа също се нуждае от молитва – сега вече от твоята, защото сама не може да се моли плодотворно; и неговата душа се нуждае от покой, който ти можеш да изпросиш за него с топла молитва, с вършене на добри дела в полза на душата му и особено с принасянето на Безкръвната Жертва за него.
За починалите се моли така, сякаш твоята душа се намира в ада, в пламъка и самият ти се мъчиш; чувствай техните мъки със сърцето си и колкото можеш по – пламенно, се моли за упокоението им в място светло и злачно, в място прохладно.
Моли се на Господа за упокоението на своите починали праотци, отци и братя всеки ден сутрин и вечер, за да живее в тебе паметта за смъртта и да не угасне в тебе надеждата за бъдещия живот след смъртта, ежедневно духът ти да се смирява от мисълта за бързопреходното ти житие.
цитирай
4. tryn - Хубави, просветителски думи, Иво!
18.06.2016 01:49
Има още толкова невежи в областта на Вярата. Нека прочетат и се поучат.
А молитвата за мъртвите се ражда от самата обич в сърцата...

Благодаря за стойностния постинг!
цитирай
5. ivoki - БЛАГОДАРЯ ТИ ЕЛИЦЕ !
18.06.2016 18:14
tryn написа:
Има още толкова невежи в областта на Вярата. Нека прочетат и се поучат.
А молитвата за мъртвите се ражда от самата обич в сърцата...

Благодаря за стойностния постинг!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3801994
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10171
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031