Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2018 07:07 - ЦИФЕРБЛАТИ В НЕБЕТО
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 7976 Коментари: 24 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 
... щом кипне сутрин чаят от липи – и тихо във нощвите бухне хляба,
риж котарак, октомврий кротко спи на припечето в дворчето на баба,
а дядо – дръпнал каничка пелин, асмичката колтучи с джобна ножка,
и цепи с гърлен глас простора син над мене раздавачът: – Имаш поща! – 
навярно от Безкрая писъмце? – ми е изпратил късно снощи тати,

и – спрял се край сюрийката овце, на хълма дишам светли необяти, 
и пак се виждам – ветрено момче със върбова пищялка край реката,
и сякаш в мен ръждясало щурче ми стърже патина от циферблата, 
а дядо ми пелина си допи, и гледах как – след бялата му риза – 
във облачето с мирис на липи над хълмите животът ми възлиза.

8 октомврий 2018 г. 
гр. София, 12, 35 ч.





Гласувай:
28


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - обичам сутрин да съм първа, отпила ...
10.10.2018 07:17
обичам сутрин да съм първа, отпила чай и строфи :)
цитирай
2. yotovava - казах ли ти, че си велик?
10.10.2018 07:17
казах ли ти, че си велик?
цитирай
3. ili4e - С тази поезия сутрин бързам да живея, Майсторе.
10.10.2018 07:27
Благодаря ти за поредната словесна магия, Валерий!
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - обичам сутрин да съм първа, отпила ...
10.10.2018 07:31
yotovava написа:
обичам сутрин да съм първа, отпила чай и строфи :)

Видях те!
Милни веднъж от мен онези прекрасни жълти котарачета, пак ще им донеса от най-хубавите гранули.
Сигурно Владая е прекрасна през есента?
Чу
цитирай
5. deleted-4udovi6teto - казах ли ти, че си велик? Да, вече ...
10.10.2018 07:31
yotovava написа:
казах ли ти, че си велик?

Да,вече да.
Денят може да започне! :-)))
Чу
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Благодаря ти за поредната словесна ...
10.10.2018 07:32
ili4e написа:
Благодаря ти за поредната словесна магия, Валерий!

Нищо особено, Иличе, аз така си говоря.
Благодаря.
Чу
цитирай
7. yotovava - Да, есента тук е невероятна, а ко...
10.10.2018 07:39
Да, есента тук е невероятна, а котарачетатата съм ги пуснала малко навън, мъжкарите трябва да се разкарат, майките ги гонят вече, а на мен са ми множко май :)))))))))))))
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Да, есента тук е невероятна, а ко...
10.10.2018 07:41
yotovava написа:
Да, есента тук е невероятна, а котарачетатата съм ги пуснала малко навън, мъжкарите трябва да се разкарат, майките ги гонят вече, а на мен са ми множко май :)))))))))))))

Знам, че не си Жена, която плаче за мъжкари, имаш си ги предостатъчно - и ти ходят по полите! :-)))
Наздраве!
Чу
цитирай
9. tesla - Много живописно.
10.10.2018 09:31
Много живописно.
цитирай
10. vedrina - !!!
10.10.2018 14:14
Мммм..., - много красиво..., липата замириса...!!!
цитирай
11. pvdaskalov - * ! *
10.10.2018 16:14
Невероятен си! С каква ли магия извикваш най-красивите слова от родния ни език. А когато изгреят за нов живот при теб някои позабравени думи от време оно или образите на свидни хора, ей Богу, сърцето ми стапяш...
Как да не ти осигуря буркан мед и 5 литра мляко като дойдеш на гости догодина? Обещал си! И бирата щеше да е от мен, ако не купуваше котешка храна...
Внукът Стефчо, дето скандализирахте тържеството на "Паниците" преди години, отказвайки курбан-чорба, преди седмица-две бил с приятели в Атина. Щели да спят в празния апартамент на един от неговите другари, ми каза леля ти Лида. А аз, нали недочувам, се възмутих: "Как така ще спят по разни гари?!" Тя прихна, а римата стигна и до Виена. Чакаме те да кажеш и ти нещо смешно, та да ме оставят на мира...
Да можеше да чуеш сутрин още в пет как птиците славословят Природата тук!
Бъди жив и здрав, Валери!
П и е р
цитирай
12. favn56 - Наздраве, Мастер.
10.10.2018 16:48
Наздраве, Мастер.
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Много живописно. Благодаря, Те...
10.10.2018 17:46
tesla написа:
Много живописно.

Благодаря, Тесла.
Чу
цитирай
14. deleted-4udovi6teto - Мммм. . ., - много красиво. . ., ли...
10.10.2018 17:47
vedrina написа:
Мммм..., - много красиво..., липата замириса...!!!

Благодаря, Ведрина.
Чу
цитирай
15. deleted-4udovi6teto - Невероятен си! С каква ли магия и...
10.10.2018 17:48
pvdaskalov написа:
Невероятен си! С каква ли магия извикваш най-красивите слова от родния ни език. А когато изгреят за нов живот при теб някои позабравени думи от време оно или образите на свидни хора, ей Богу, сърцето ми стапяш...
Как да не ти осигуря буркан мед и 5 литра мляко като дойдеш на гости догодина? Обещал си! И бирата щеше да е от мен, ако не купуваше котешка храна...
Внукът Стефчо, дето скандализирахте тържеството на "Паниците" преди години, отказвайки курбан-чорба, преди седмица-две бил с приятели в Атина. Щели да спят в празния апартамент на един от неговите другари, ми каза леля ти Лида. А аз, нали недочувам, се възмутих: "Как така ще спят по разни гари?!" Тя прихна, а римата стигна и до Виена. Чакаме те да кажеш и ти нещо смешно, та да ме оставят на мира...
Да можеше да чуеш сутрин още в пет как птиците славословят Природата тук!
Бъди жив и здрав, Валери!
П и е р

Помня го това невероятно момче, голям симпатяга, Чичо Пепи, честити ти гости, да сте ми живи и здрави!
Бирата на лете ще е от мен!
Чу
цитирай
16. deleted-4udovi6teto - Наздраве, Мастер. Наздраве, Фа...
10.10.2018 17:48
favn56 написа:
Наздраве, Мастер.

Наздраве, Фавне!
Жив да си!
Чу
цитирай
17. predatorkapredatorka - нали помниш,приятелю, и моят Татко е Петър/значи камък, Скала..
10.10.2018 20:10
...навярно от Безкрая писъмце? – ми е изпратил късно снощи тати/

ще ме разплачеш,Чу!!!
нооо, те живеят в нашите внуци,
днес 3 часа го целувах моя малкият Борис..
в него виждам и Тате, и моят морски Вълк
и моят уникален Дейвид, бащата на Боби..
ее, те това е Чудо..като теб..
прегръдка, от мен..и поздрави морето, Чу!
цитирай
18. tomjones - Възхитително, във фейса го спод...
10.10.2018 20:35
Възхитително, във фейса го споделих.
цитирай
19. jeremy231 - Наздраве, Валери, не разбирам от ...
10.10.2018 21:56
Наздраве, Валери, не разбирам от поезия ,но разбирам от хора.
цитирай
20. nedovolen - Циферблатите нежно отброяват в...
11.10.2018 07:14
Циферблатите нежно отброяват всяко дихание и го записват в техния си комп.
Да кажа нещо за недочуваемостта на чичо Пепи. Да вземе да изцеди сока на няколко скилидки чесън и го смеси с толкова зехтин. Да слага по няколко капки в ухото и лежи на него половин час, няколко пъти дневно.
След две седмици ако му викнеш от Варна, ще те чуе!
:)))
цитирай
21. deleted-4udovi6teto - . . . навярно от Безкрая писъмце? – ми ...
11.10.2018 07:29
predatorka написа:
...навярно от Безкрая писъмце? – ми е изпратил късно снощи тати/

ще ме разплачеш,Чу!!!
нооо, те живеят в нашите внуци,
днес 3 часа го целувах моя малкият Борис..
в него виждам и Тате, и моят морски Вълк
и моят уникален Дейвид, бащата на Боби..
ее, те това е Чудо..като теб..
прегръдка, от мен..и поздрави морето, Чу!

Непременно, Джу, щом съм тук, морето е твое!
Чу
цитирай
22. deleted-4udovi6teto - Възхитително, във фейса го спод...
11.10.2018 07:30
анонимен написа:
Възхитително, във фейса го споделих.

Благодаря, Том.
Чу
цитирай
23. deleted-4udovi6teto - Наздраве, Валери, не разбирам от ...
11.10.2018 07:30
jeremy231 написа:
Наздраве, Валери, не разбирам от поезия ,но разбирам от хора.

Ти си възхитителен читател!
Благодаря.
Чу
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - Циферблатите нежно отброяват в...
11.10.2018 07:31
nedovolen написа:
Циферблатите нежно отброяват всяко дихание и го записват в техния си комп.
Да кажа нещо за недочуваемостта на чичо Пепи. Да вземе да изцеди сока на няколко скилидки чесън и го смеси с толкова зехтин. Да слага по няколко капки в ухото и лежи на него половин час, няколко пъти дневно.
След две седмици ако му викнеш от Варна, ще те чуе!
:)))

Ще му предам твоя цяр, дано му помогне, Ник!
Чичо Пепи е готин!
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9347048
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031