Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2013 13:26 - ПРИТЧИТЕ, КОИТО ПРЕДИЗВИКВАТ РАЗМИСЛИ
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 968 Коментари: 0 Гласове:
5



image    
Когато се наруши естественият  ход на нещата, винаги предизвиква болка и дисхармония. Макар,че и естественият ход често ни натъжава. Но съгласете се, че раздялите са нещо нормално и във физически и в духовен аспект. Преживял съм изключително много раздяли...След всяка осъзнавах по нещо. Задавайки си въпроса, за какво страдам установих, колкото и егоизтично да звучи, че страдам за себе си, за това , че този човек няма да е повече с мен, че няма да имам неговата взаимност, обич, приятелство,грижа, присъствие. Че няма да мога да отдавам моите чувства към него, от което винаги съм имал нужда да правя.....
    Ето и старата източна притча, която ме наведе на тези мисли:


 ИСТИНСКОТО ПРОЦЪФТЯВАНЕ

Един богаташ помолил един мъдрец да напише нещо, така че процъфтяването на неговото семейство да продължи от поколение на поколение. Сенгай взел голям лист хартия и написал: "Бащата умря, синът умря, внукът умря."

Богаташът се разсърдил:

-Аз те помолих да напишеш нещо за щастие на моето семейство. Защо така глупаво се шегуваш?

-Изобщо не се шегувам-обяснил мъдрецът-ако синът ти умре преди теб, ти много ще се огорчиш, ако внукът умре преди баща си, синът ти ще се огорчи. Ако обаче в твоето семейство умират от поколение на поколение в този порядък, това ще бъде естественият ход на нещата. Това разбирам аз под процъфтяване.






Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3800699
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10171
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031