Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2013 22:05 - КАКТО ВИНАГИ В НЕДЕЛЯ
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1107 Коментари: 2 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Всяка неделя имам щастието да изживявам няколко часа, в които намирам покой, надежда и вяра, че всеки ден получавам повече, от колкото давам.
    Днешният Литургиен Евангелски текст от Светото Евангелието на Св.Евангелист Лука гл.6:31-37 беше , за мен, повод да се замисля и да си отговоря на въпроси, които си задавам в последно време.

    Вижте текста:
........................
31. И както искате да постъпват с вас човеците, тъй и вие постъпвайте с тях.
32. И ако обичате ония, които вас обичат, каква вам награда? Защото и грешниците обичат ония, които тях обичат.
33. И ако правите добро на ония, които и вам правят добро, каква вам награда? Защото и грешниците правят същото.
34. И ако давате заем на ония, от които се надявате да го получите назад, каква вам награда? Защото и грешниците дават заем на грешници, за да получат същото.
35. Но вие обичайте враговете си, и правете добро, и назаем давайте, без да очаквате нещо; и ще ви бъде наградата голяма, и ще бъдете синове на Всевишния; защото Той е благ и към неблагодарните, и към Злите.
36. И тъй, бъдете милосърдни, както и вашият Отец е милосърден.
37. Не съдете, и няма да бъдете съдени; не осъждайте, и няма да бъдете осъдени; прощавайте, и простени ще бъдете;

.............................

   Този текст свързах и с втората Божия заповед:
"......Възлюби Господа, Бога Твоего, с всичкото си сърце, и с всичката си душа, и с всичкия си разум;
Тази е първата и най-голяма заповед, а втората, подобна ней, е: възлюби ближния си като себе си;
На тия две заповеди се крепи целият закон и пророците.
Мат. 22:35-40


  Всичко в живота си съм се старал да давам без корист и очакване и за моя голяма изненада често съм срещал отпор и желание за "отблагодаряване" . Стигало се е до там, че хората, за които съм направил нещо се дистанцират от мен , а някой дори ме "намразват" Това много ме е огорчавало и съм бил съгласен с максимата, " Няма ненаказано добро!". В последствие, с годините разбрах, че хората около мен ме приемат, според своята психика и своите действия и мислене, че каквото и да правят го правят в очакване на ответна реакция , отблагодаряване. И от там започват и техните болки и разочарования. Имало е и за мен такъв период. Но Милостивият Бог ми даде тежко изпитание, прибра при себе си един свиден за мен човек и ме остави да избера новият си път. Да продължа така или да прогледна за истината. Избрах втория и НЕ СЪЖАЛЯВАМ ! Мъчно ми е за тези, които не са прогледнали....... Аз осъзнах, че ДАРОМ  получавам и ДАРОМ трябва да давам.И.....ПОЛУЧИХ МИР В СЕБЕ СИ !
   Днешният Евангелски текст ни учи на това. Колко от нас го разбират и го могат? Защо предизвикваме Всевишния да ни праща изпитания за да разберем смисъла на думата БЛИЖЕН, след като всички ние сме Негови чада? Защо заравяме дарбите и талантите, които Той ни е дал само за нас? Какво ще отнесем в гроба та той е с размери 1.00/2,00/2.00. Какво ще сложим в него? Едно тленно тяло и ум, които след кратко време няма да ги има.Само душата ни остава, която е безсмъртна и отива ....КЪДЕ? При Него-Твореца, по Чиято Воля имаме всичко тук, на Земята, в материалния свят.... и тогава ????? Кой тогава е богат или беден ? Велик или нисш? Цар или роб?....
    ЩЕ СЕ МОЛЯ НА БОГ ДА НЕ ВИ ДАВА ТЕЖКИ ИЗПИТАНИЯ, ЗА ДА ПРОГЛЕДНЕТЕ!
                                                                                                                                АМИН !!!


http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=YiCx6xHoFCY&feature=endscreen

Blog.bg ми праща съобщение, че линка е невалиден....... Копирайте и изгледайте.



Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Амин !
30.09.2013 19:56
Мъдро и истинно слово ...
...Само душата ни остава, която е безсмъртна ...
Ще се помоля с любов към Ближния ...
цитирай
2. ivoki - АМИН!
04.10.2013 01:55
АМИН!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3810580
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10173
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930