Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2013 16:09 - МИНАЛО И СЪВРЕМЕНОСТ !!!!
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1015 Коментари: 1 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В последно време гледам новини по разни телевизии. И все ми се струваше, че всичко което се случва е  "Deja vu !" /вече видяно/ за мен. Разрових мисли, спомени, прочетени неща и..... считам, че и друг, много, много по стойностен човек го е написал , като че ли за нашето време....... Поклон ! Наистина този човек е гений....

image

В МЕХАНАТА
Христо Ботев

Тежко, тежко! Вино дайте!
Пиян дано аз забравя
туй, що, глупци, вий не знайте
позор ли е, или слава!

 Да забравя край свой роден,
бащина си мила стряха
и тез, що в мен дух свободен,
дух за борба завещаха!

 Да забравя род свой беден,
гробът бащин, плачът майчин, -
тез, що залъкът наеден
грабят с благороден начин, -

 грабят от народът гладен,
граби подъл чорбаджия,
за злато търговец жаден
и поп с божа литургия!

 Грабете го, неразбрани!
Грабете го! Кой ви бърка?
Скоро тоя не ще да стане:
ний сме синца с чаши в ръка!

 Пием, пеем буйни песни
и зъбим се на тирана;
механите са нам тесни -
крещим: "Хайде на Балкана!"

 Крещим, но щом изтрезнеем,
забравяме думи, клетви,
и немеем и се смеем
пред народни свети жертви!

 А тиранинът върлува
и безчести край наш роден:
коли, беси, бие, псува
и глоби народ поробен!

 О, налейте! Ще да пия!
На душа ми да олекне,
чувства трезви да убия,
ръка мъжка да омекне!

 

 Ще да пия на пук врагу,
на пук и вам, патриоти!
Аз веч нямам мило, ддраго,
а вий... вий сте идиоти!

 

Който има душа да разбира !!!!





Гласувай:
12



1. tota - Ботев - гениалният поет!! Незабравим и базсмъртен!!
23.10.2013 17:56
Обич към Отечеството трябва!! Тя трябва да е на пиедестал!!

Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3811508
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10173
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930