Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2014 20:28 - СЪБОР НА СВ.АРХАНГЕЛ МИХАИЛ /08 ноември/
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3262 Коментари: 3 Гласове:
15

Последна промяна: 07.11.2014 21:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    Днес прочетох много неща свързани с утрешният ден. Има прекрасни текстове за който се интересува. Размислих се какво да публикувам и реших, че е по добре да се помолим с този прекрасен канон :


image

image
КАНОН НА АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ

Песен 1

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Сподоби, Спасителю, Твоя раб да запея песен и достойно да възхваля безплътния ангел, моя наставник и пазите.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Само аз живея в неразумие и леност, наставниче мой и пазителю, не ме оставяй да погина.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Насочи ума ми с твоята молитва да изпълнявам Божиите повеления, за да получа от Бога прошка на греховете и ме научи да ненавиждам злото, моля те.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Моли Благодетеля, Дево, за мен, твоя раб, заедно с моя ангел пазител и ме научи да изпълнявам заповедите на твоя Син и моя Творец.

Песен 3

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Всичките си сили и душата си възлагам на теб, пазителю мой, избави ме от всякакви вражески напасти.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Врагът ме напада и уязвява, и ме учи винаги да следвам своите желания, но ти, наставниче мой, не ме оставяй да погина.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Помогни ми да запея с благодарност и усърдие на твореца и Бога и на теб, моя благ ангел пазител и избавител, и ме избави от нападащия ме враг.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Изцели, Пречиста, струпеите на многото недъзи, които са в душата ми, и прогони враговете, които винаги се борят с мене.

Седален, глас 2

С любов зова към тебе, всесвети мой ангеле, пазителю на душата ми: винаги ме покривай и ме пази от мрежите на лукавия и ме упътвай към небесния живот, като ме вразумяваш, просвещаваш и укрепяваш.

Слава на Отца и Сина и Светия Дух, и сега, и всякога, и во веки веков. Амин.

Пречиста Богородице, родила непорочно Владиката на всички, Него моли с моя ангел пазител, да се избавя от всяко незнание и да даде умиление и светлина на душата ми, и очистване на греховете ми, едничка бърза Застъпнице.

Песен 4

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Моли човеколюбеца Бог, пазителю мой, и не ме оставяй, но запази вечно живота ми в мир и ми дай несъкрушимо спасение.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Приел те от Бога като застъпник и пазител на моя живот, те моля, свети Ангеле: освободи ме от всякакви беди.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Очисти сквернотата ми с твоята святост, пазителю мой, за да бъда избавен от участта на лявата страна по твоите молитви и да се явя причастник на славата.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Очаква ме недоумение поради обградилите ме злини, Пречиста, но Ти скоро ме избави от тях, към Теб, едничката, прибягнах.

Песен 5

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Като имаш дръзновение към Бога, мой свети пазителю, моли Го да ме избави от наскърбяващите ме злини.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Светлина лъчезарна, светло просвети душата ми, мой наставниче и пазителю, ангеле, даден ми от Бога.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Зле приспан от тежестта на греховете, ти като бдящ ме запази, Божий ангеле и ме вдигни за славословие с твоите молитви.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Марие, непорочна Владичице Богородице, надежда на верните, повали вражеското превъзнасяне и възвесели пеещите Ти.

Песен 6

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Освободи ме от всякакви напасти и ме спаси от скърби, моля те, даден ми от Бога, свети Ангеле, добри мой пазителю.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Освети ума ми, благи, и ме просвети, моля те, свети Ангеле, и ме научи винаги да мисля полезно.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Освободи сърцето ми от настоящата метежност и ме укрепи да бодърствам в доброто, пазителю мой, и ме упъти чудно към тишината на вечния живот.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Словото Божие се всели в Теб, Богородице, и Те показа на човеците като стълба към небето: чрез Теб е слязъл при нас Всевишният.

Кондак, глас 4

Бъди милосърден към мене, свети ангеле Господен, мой пазителю, и не се отдалечавай от мен, скверния, но ме просвети с неприкосновена светлина и ме направи достоен за Царството Небесно.

Икос

Унижената ми от много съблазни душа ти, свети застъпниче, сподоби с неизречената небесна слава, за да пее с ликовете на Божиите безплътни сили. Помилуй ме и ме запази, и просвети с добри помисли душата ми, за да се обогатя с твоята слава, ангеле мой, потъпчи злонамерените ми врагове и ме направи достоен за Царството Небесно.

Песен 7

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Бъди милостив към мене и умоли Бога, Господен ангеле: ти си ми застъпник за целия мой живот, наставник и пазител, даруван ми от Бога во веки.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Не оставяй да бъде убита от разбойници вървящата по пътя окаяна моя душа, която ти беше предадена непорочна от Бога, но я насочи в пътя на покаянието.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Привеждам ти моята душа, цялата посрамена от лукави помисли и дела, но побързай, наставниче мой, и ми дай изцеление чрез добри помисли, за да следвам винаги правия път.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Ипостасна Премъдросте на Всевишния, изпълни с премъдрост и божествена крепкост заради молитвите на Богородица всички, които с вяра зоват: благословен си, Боже на нашите отци.

Песен 8

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Преблаги ангеле, изпратен от Бога, утвърди живота на твоя раб и не ме оставяй во веки.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Благи ангеле, наставниче и пазителю на моята душа, преблажени, възпявам те во веки.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Бъди ми щит и шлем в деня на изпитанието за всички човеци, когато ще се изпитат в огън делата – добрите и злите.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Бъди помощница и тишина за Твоя раб, Богородице Приснодево, и не ме оставяй да бъда лишен от Твоето владичество.

Песен 9

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Помилуй ме, еднички Спасителю мой, като милостив и милосърден, и ме направи причастник на праведните ликове.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Дарувай ми винаги да върша благото и полезното, Господен ангеле, и като силен ме яви непорочен и в немощите.

Свети Ангеле, пазителю мой, моли Бога за мен.

Като имаш дръзновение към Небесния Цар, моли Го с другите безплътни да ме помилва, окаяния.

Пресвета Богородице, спаси ме.

Като имаш голямо дръзновение към Въплътилия се от Тебе, Дево, освободи ме от оковите и ми дай избавление и спасение с Твоите молитви.

Молитва

Свети Ангеле Христов, припадам към теб и те моля, мой пазителю, който си ми даден от светото Кръщение, за да пазиш душата и тялото на мен грешния.

Със своята леност и с лошите си навици прогневих твоята пречиста светлост и те прогоних от себе си с всякакви срамни дела: лъжи, клевети, завист, осъждане, непокорство, ненавист към ближния и злопаметство, сребролюбие, прелюбодеяние, гняв, скъперничество, преяждане, многословие, зли и лукави помисли и с гордия си навик да удовлетворявам всяко плътско пожелание.

О, зло мое желание, което и безсловесните животни не вършат! И как ще можеш да погледнеш или да се приближиш към мен; с какви очи, Ангеле Христов, ще погледнеш към мен, зле заплетения в гнусни дела. И как ще мога да поискам прошка за жалките зли и лукави дела, в които падам всеки ден, всяка нощ и всеки час. Но те моля със сълзи, свети пазителю мой, смили се над мене, грешния и недостоен твой раб (името), бъди ми помощник и застъпник срещу моя зъл враг с твоите свети молитви и ме направи причастник на Божието царство с всички светии во веки. Амин.

Mолитва към Ангела пазител

Светий Ангеле, добър мой пазителю и покровителю! Със съкрушено сърце и наболяла душа аз предстоя и ти се моля.Послушай мене, грешния твой раб. Не спомняй моите беззакония и неправди, с които аз окаяният те гневя всеки ден и час, та ставам отвратителен пред нашия Спасител и Господ. Покажи се към мене милосърден и не се отлъчвай от мене скверния, дори до моята смърт. Събуди ме от греховния сън, помогни ми с твоите молитви да премина останалото време от моя живот непорочно и да сторя плодове, достойни за покаяние.А най-вече запази ме от смъртни греховни падения, та да не загина в отчаяние и да не се зарадва врагът ми за моята погибел. Зная, наистина зная, и с устата си изповядвам, че никой не ми е такъв другар и застъпник, защитник и споборник,какъвто си ти, свети Ангеле! Защото, като предстоиш пред Господния престол, ти се молиш за мене непотребния и повече от всички грешен, да не изтръгне преблагият Господ душата ми когато не очаквам, или когато върша зло... И така, не преставай да умилостивяваш Премилосърдния мой Господ и Бог да прости съгрешенията ми, които съм сторил през целия си живот с дела, с думи и с всичките мои чувства и, по каквито начини Той знае, да ме спаси. А в страшния ми смъртен час бъди при мене и не отстъпвай, добър пазителю мой, за да прогонваш мрачните демони, които устрашават моята разтрепеpена душа Защити ме от техните нападения, когато ще преминавам митарствата, та, запазен, да достигна благополучно желания Рай, дето съборът на светиите и на небесните сили непрестанно възхваля пречестното и величествено име на прославяния в Троица Бог — Отца и Сина и Светаго Духа, Комуто подобава чест и поклонение във вечни векове. Амин.

image











Гласувай:
15



1. ivoki - Словото Божие представя св. Арх...
07.11.2014 20:47
Словото Божие представя св. Архистратиг Михаил като вожд на небесните сили и борец против духовете не тъмнината. Поради това той се изобразява с копие в ръка, а с краката си тъпчещ дявола.
Архангел Гавриил според Св. Писание е известител на тайните Божии;
Рафаил – церител на недъзите;
Уриил – просветител на душите;
Салатиил – почита се като молител и застъпник пред Бога;
Йехудиил – прославител на Господа;
Варахиил – подател на Божиите благословения.
цитирай
2. ivoki - https://www. youtube. com/wat...
08.11.2014 15:44
https://www.youtube.com/watch?v=XB5-a1EtHMA&list=UUXWE97jbPBQGtw2pOHaMHqA#t=11
цитирай
3. ivoki - ОЩЕ ЗА АРАХАНГЕЛИТЕ:
09.11.2014 19:58
ЗА СВЕТИТЕ АРХАНГЕЛИ

В каноничните книги на Библията се споменават две имена на архангели:
1) Михаил (от евр. – „кой е като Бог”; Дан. 10: 13; Иуд. 1: 9) – архистратиг на безплътните сили.
2) Гавриил (от евр. – „Божий мъж”; Дан. 8: 16; Лук. 1: 19) – служител на Божествената сила и вестител на тайните Божии.
Други четири имена на архангели се срещат в неканоничните книги:
3) Рафаил (от евр. – „помощ Божия”; Тов. 3: 16) – изцелител на недъзите.
4) Уриил (от евр. – „огън Божий”, 3 Ездр. 4: 1) – служител на Божествената любов, възпламеняващ в сърцата любов към Бога и просвещаващ със светлината на богопознанието.
5) Салатиил (от евр. – „молитва към Бога”) – служител на молитвата, научаващ хората на молитва.
6) Иеремиил (от евр. – „висота Божия”; 3 Ездр. 4: 36).

Освен това благочестивото предание говори за още двама архангели:
7) Иехудиил (от евр. – „Божествен хвалител”) – помощник в подвизите и трудовете; за ония, които се трудят за Божията слава, той измолва достойни награди.
8) Варахиил (от евр. – „благословение Божие”) – служител на Божиите благословения.
Съществува мнение, че седем от тях предстоят пред Божия престол. В този смисъл се тълкуват следните думи от Откровението на св. ап. и ев. Иоан Богослов: „благодат вам и мир от Оногова, Който е и Който е бил и Който иде, и от седемте духове, които са пред Неговия престол” (Откр. 1: 4). Това, разбира се, е достатъчно условно тълкувание. Точният смисъл на този текст е скрит от нас.
Съществуват молитви и прошения към всеки от архангелите, съответстващи на тяхното служение.
1) Свети Архангеле Михаиле, победителю, победи моите страсти!
2) Свети Архангеле Гаврииле, вестителю Божий, възвести ми моя смъртен час!
3) Свети Архангеле Рафаиле, който изцеляваш недъзите, изцели ме от моите душевни и телесни болести!
4) Свети Архангеле Урииле, който просвещаваш, просвети моите душевни и телесни сетива!
5) Свети Архангеле Иехудииле, който прославяш, прослави ме с добри дела!
6) Свети Архангеле Салатииле, молитвениче, моли се на Бога за мене, грешния!
7) Свети Архангеле Варахииле, който благославяш, благослови ме, грешния, та да прекарам душеспасително целия си живот.
8) Свети Ангеле Божий, Пазителю мой, опази грешната ми душа!
9) О, Пресвета Владичице моя, Богородице, всички небесни сили на светите Ангели и Архангели и всички светии, помилвайте ме, помагайте ми в този живот, при изхода на душата ми и в бъдещия век. Амин!

Из „Догматическо богословие. Курс от лекции”, архим. Алипий, архим. Поликарп. Света Гора, Атон. Славянобългарски манастир „Св. вмчк Георги Зограф”, с. 248–250.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3808886
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10172
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930