2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Всеки е преживявал драма в един или друг момент от живота си, а вероятно някои дори са в центъра на холивудска продукция и в този момент. На всички ни се случва да я допуснем, да я изживеем и изстрадаме, а след известно време да забравим за нея и отново да се чувстваме нормално. В действителност, преминаването през драма и понасянето на негативите ѝ не остава без своите последици. Тук обаче е важна уговорката, че драмата ни въздейства емоционално, психически и физиологично и води до стрес, който от своя страна води до реални здравословни проблеми.
Защо позволяваме на драмата и стреса да ни поглъщат?
Как да идентифицираме токсичните отношения в ежедневието си?
Отговорите на тези въпроси ще разгледаме днес.
Понятието „драма“ произхожда от гръцки език и означава „действие“ (от гръцки δράω (drao) – действам, правя, върша). Наред с лириката и епоса, драмата е един от трите основни литературни рода, като в основата на драматичните произведения стои конфликт, изразяващ социални и духовни противоречия. Основните видове драма са трагедия, комедия и сатира.
Макар да класифицираме драмата като литературен род, тя твърде често присъства съвсем реално и в нашата собствена действителност. Независимо дали го осъзнаваме или не, ежедневно биваме завличани или пък по собствено желание играем и заемаме разнообразни драматични роли. Един от най-често срещаните сценарии, в които попадаме, се нарича „триъгълник на драмата“ или „триъгълник на Карпман“. Носи името на създателя му – американския психолог Стивън Карпман, който го описва в отличената си с международни награди статия, публикувана през 1968 г. в Transactional Analysis Bulletin, 7(26), 39-43 „Приказки и анализ на драматични сценарии“ („Fairy Tales and Script Drama Analysis“).
Основната концепция, която стои в центъра на „триъгълника на драмата“ на Карпман, е връзката между отговорността и силата. От гледна точка на психологията и транзакционния анализ моделът разглежда три роли, с които се сблъскваме всеки ден – тази на потисник, спасител и на жертва. Тук е важно да споменем, че това са роли, които несъзнателно играем или в които биваме манипулирани да участваме, а не реални обстоятелства. Трите роли на драматичния триъгълник са архетипни и лесно разпознаваеми в екстремните им версии, а разбирането как работят, може да ни помогне да определим как да разрешим потенциално разрушителни и източващи енергията отношения.
От moeto-zdrave.life
"СЛАВЯНСКАТА" ЛЪЖА Е ПЛОД НА Д...
С ПОЖЕЛАНИЕ ЗА СВЕТЛИ И УЮТНИ ПРАЗНИЦИ.....
2. ДА НАУЧИМ ПОВЕЧЕ ЗА ЗА СВЕТАТА ЛИТУРГИЯ
3. КОГАТО ДУШАТА ВИ ИСКА МИР И ПОКОЙ
4. ЗА БОЛКАТА
5. В МИГОВЕ НА БОЛКА
6. ЗА ИСТИНАТА И НОВАТА ЕПОХА
7. ЗАЩО ВИНАГИ СМЕ НЕДОВОЛНИ ?
8. НЕПРЕХОДНА МЪДРОСТ
9. НЕЗАВЪРШЕНА МИСИЯ НА ЗЕМЯТА
10. 10 СПОДЕЛЕНИ ПРАВИЛА В ЖИВОТА
11. ЕДНО МЪДРО ЧЕТИВО
12. ИЛЮЗИЯ ИЛИ СЪН
13. ЕДНО РАНЕНО СЪРЦЕ
14. ЗА КРЪСТНИЯ ЗНАК, КАК ДА ГО ПОЛАГАМЕ.
15. ЗА ВЯРАТА,БЛАГОЧЕСТИЕТО , БОГ И ЗА НАС.
16. УМЕЕМ ЛИ ДА ПОМАГАМЕ??
17. ЗА ПРОБЛЕМИТЕ И ТЯХНОТО РЕШАВАНЕ
18. НАДЕЖДА ЗА СРЕЩА ...... НЯКЪДЕ ТАМ.......
19. КАК ДА ПОЛУЧИМ ДУШЕВЕН МИР
20. НЯМА КЛЕТКА 3А ДУША !
21. НЕЩО ЗА ПРИЯТЕЛСТВОТО И ВЕРНОСТТА.
22. ИЗБРАНИ МИСЛИ НА НОБЕЛОВИ ЛАУРЕАТИ
23. ТАЙНИТЕ, КОИТО СИ ОТИВАТ С НАС.....
24. СПОСОБНИ ЛИ СМЕ ДА ОБИЧАМЕ ТАКА ?
25. ЗНЕМ ЛИ ДА ОБИЧАМЕ ?
26. ЗА НЕСПОДЕЛЕНАТА ОБИЧ И ПОЕЗИЯТА
27. ВСИЧКО Е ПО БОЖИЯТА ВОЛЯ