Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2014 14:31 - ЗА ПРОШКАТА И МИЛОСТТА
Автор: ivoki Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5401 Коментари: 7 Гласове:
21

Последна промяна: 24.08.2014 23:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

image

В днешното Литургийно Свето Евангелие от Матея гл.18:23-35 се разказва следната притча:

    23. Затова царството небесно прилича на цар, който поиска да си разчисти сметката със слугите си.
    24. Когато почна той да разчистя сметката, доведоха при него едного, който му дължеше десет хиляди таланта*;
    25. а понеже тоя нямаше с какво да заплати, господарят му заповяда да продадат него, и жена му, и децата му, и всичко, що имаше, и да заплати;
    26. тогава тоя слуга падна и, кланяйки му се, казва: господарю, имай търпение към мене, и всичко ще ти изплатя.
    27. А господарят на този слуга, като се смили, пусна го и му прости дълга.
    28. Слугата пък, като излезе, намери едного от другарите си, който му дължеше сто динария,и като го хвана, давеше го и му казваше: изплати ми, което ми дължиш;
    29. тогава другарят му падна пред нозете му, молеше го и думаше: имай търпение към мене, и всичко ще ти изплатя;
    30. но тоя не рачи, а отиде и го хвърли в тъмница, докле да изплати дълга.
    31. Другарите му, като видяха станалото, много се огорчиха и дойдоха, та разказаха на господаря си всичко, що се бе случило.
    32. Тогава господарят му го повика и казва: рабе лукави, аз ти простих целия оня дълг, защото ми се примоли;
    33. не трябваше ли и ти да се смилиш над другаря си, както и аз се смилих над тебе?
    34. И като се разгневи господарят му, предаде го на мъчители, докле да му изплати целия дълг.
    35. Тъй и Моят Отец Небесен ще стори с вас, ако всеки от вас не прости от сърце на брата си прегрешенията му. 3. Затова царството небесно прилича на цар, който поиска да си разчисти сметката със слугите си.
    24. Когато почна той да разчистя сметката, доведоха при него едного, който му дължеше десет хиляди таланта;
    25. а понеже тоя нямаше с какво да заплати, господарят му заповяда да продадат него, и жена му, и децата му, и всичко, що имаше, и да заплати;
    26. тогава тоя слуга падна и, кланяйки му се, казва: господарю, имай търпение към мене, и всичко ще ти изплатя.
    27. А господарят на този слуга, като се смили, пусна го и му прости дълга.
    28. Слугата пък, като излезе, намери едного от другарите си, който му дължеше сто динария**, и като го хвана, давеше го и му казваше: изплати ми, което ми дължиш;
    29. тогава другарят му падна пред нозете му, молеше го и думаше: имай търпение към мене, и всичко ще ти изплатя;
    30. но тоя не рачи, а отиде и го хвърли в тъмница, докле да изплати дълга.
    31. Другарите му, като видяха станалото, много се огорчиха и дойдоха, та разказаха на господаря си всичко, що се бе случило.
    32. Тогава господарят му го повика и казва: рабе лукави, аз ти простих целия оня дълг, защото ми се примоли;
    33. не трябваше ли и ти да се смилиш над другаря си, както и аз се смилих над тебе?
    34. И като се разгневи господарят му, предаде го на мъчители, докле да му изплати целия дълг.
    35. Тъй и Моят Отец Небесен ще стори с вас, ако всеки от вас не прости от сърце на брата си прегрешенията му.

    ------------------
    * 1 талант = около 2.5 кг злато
    ** Динарии римска монета
    100 динарии = около 60 лва сегашни пари

image

Замислих се за моят живот, за себе си и хората, които ме заобикалят. Колко и как прощаваме и проявяваме милост. Веднага в главата ми изплува и част от Господнята молитва ”Отче наш ”: ”.......И ни прости дълговете, както ние прощаваме на длъжниците си!.....“
Преди всеки от 4-те поста в годината аз вътрешно в себе си се опитвам да простя на всички около мен и не се срамувам да поискам прошка от околните.Дали успявам ? Не остава ли в мен някаква частица на огорчение, което не съм успял да преодолея в себе си и да простя? Със сигурност остава, дори и да не я осъзнавам. Защото макар и доста да съм подтиснал егото си и съм го поставил в дъното на важните за мен неща, то си съществува. Може би е първосигнален инстинкт, или недостатъчно мъдрост ? Може би. Но все пак за това съм ”
Homo sapiens“ a не примат. С възможността да расъждавам и да взимам решения.
” Тъй и Моят Отец Небесен ще стори с вас, ако всеки от вас не прости от сърце на брата си прегрешенията му. ” се казва в Евангелският текст. А аз все си мисля, че не бива за всичко добро , което правим да очакваме отплата, нито тук на Земята, нито на небето.Ако не идва от дъното на душата ни мисля , че е лицемерно и неискрено. Мисля, че не греша. Ако ние не можем да прощаваме и да сторим милост , просто наказваме себе си. Ако на нас не ни прощават , /няма безгрешни хора/ сами себе си наказват. Защото , все си мисля, че каквото даваме това и получаваме на този свят и все пак има Вселенска справедливост от Висшият Разум на Твореца -БОГ.
В този ред на мисли , застанал пред кандилото и Божията икона се помолих така:

image

image
Господи, дай ми сили и разум винаги да прощавам на всички за причинените ми болки и злини, на завистта, алчността и злобата, на предателството и клеветите, лъжите .И Те моля помиуй и прости на тези, които не ми прощават за онова, което съм съгрешил и нека бъде Твоята воля, на Отца и Сина и Светия дух, сега и винаги и во веки веков . АМИН.

image







Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. distrelets - Всичко си казал.
24.08.2014 20:14
Милостта и прошката са най-висшата форма на човеколюбие, според мен. Но трябва време и мъдрост за да го разберем. Аз си мисля, че когато успеем да простим на другите, тогава имаме силата да простим и на себе си. Хубава вечер от мен, Иво!
цитирай
2. flymore - Желая ти здраве!
24.08.2014 21:17
С благодарност за постингите, Иво! Лек нощ с:
https://www.youtube.com/watch?v=ZrqM-rL8MXw&index=12&list=PL3F74B9091A69057F
цитирай
3. faktifakti - ако ти отрежа краката и ръцете,
26.08.2014 11:38
ще ми простиш ли?
не вярвам.
ако някой убие детето ти, ще му простиш ли?
широка тема е темата за прошката и изкуплението и много относителна.
цитирай
4. ivoki - Когато си отиде синът ми. . . . . пр...
26.08.2014 11:58
Когато си отиде синът ми..... простих......
Няма нищо относително..... има само факти и действия.
Прощават силните.....
цитирай
5. distrelets - Прощават силните и мъдрите!
26.08.2014 13:26
ivoki написа:
Когато си отиде синът ми..... простих......
Няма нищо относително..... има само факти и действия.
Прощават силните.....


Но колко ли много сила и преживяно са нужни за да достигнем до тази висша форма на прошка? Не зная...
цитирай
6. ivoki - ТИ МОЖЕШ ЛИ НА ТАКАВА ПРОШКА
26.08.2014 13:30
faktifakti ? Или всичко са само думи, думи...... графомания, словоблудство.....
Отговори на себе си , не на мен. Аз съм без значение.
цитирай
7. ivoki - Колко от нас,
26.08.2014 13:45
са искрени в блога?
Колко от нас, не играят някакви роли?
Колко от нас са истински, без 100 профила
чрез които се лайкват ?
Колко от нас допускат коментари, стига да
не са нецензурни?
Колко от нас не влизат в безсмислени словени
"войни" с комплексирани блогъри ?
Защо се подчиняваме на модерацията на
полуграмотни админи?
Какво се променя в нашият живот и мислене?
З А Щ О ????
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoki
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3826250
Постинги: 2782
Коментари: 3628
Гласове: 10173
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930